Włosom na ratunek – dlaczego magnez jest tak ważny?

Jakiś czas temu, w kontekście zdrowych włosów i przygotowań do ślubnych fryzur, pisałam o magicznej mocy natki pietruszki. Tym razem chciałabym podzielić się z Wami tym, jak ważną rolę odgrywa w naszym organizmie makropierwiastek zwany Magnezem.

Dlaczego Magnez?

Dzień ślubu , ale także przygotowania do uroczystości zaślubin, to jednocześnie dużo radości i satysfakcji, ale także duża dawka napięcia emocjonalnego, niedosypiania i wielu sytuacji stresowych. Jeśli chcemy zachować siły i zdrowie, dbajmy o nie każdego dnia dostarczając sobie odpowiednich witamin, mikro i makroelementów.

Magnez to makroelement, znany jako pierwiastek „od wszystkiego”, a niedobór czy nadmiar potrafi znacząco wpływać na cały organizm. Jego niedobór może prowadzić do skurczy mięśni, kołatania serca, trudności ze snem, przewlekłego zmęczenia, zwiększonej podatności na stres. Głównie odpowiada za funkcjonowanie:

  • układu nerwowego,
  • układu sercowo-naczyniowego,
  • układu pokarmowego,
  • układu immunologicznego,
  • układu hormonalnego,
  • mózgu,
  • serca,
  • mięśni.

Jednym z najprzyjemniejszych sposobów dostarczania odpowiedniej ilości magnezu jest spożywanie go w jedzeniu. Produkty z dużą ilością tego pierwiastka przeważnie uchodzą za bardzo smaczne i powszechnie lubiane.

To między innymi słodkie przekąski takie jak gorzka czekolada z dużą zawartością kakao, orzechy włoskie, laskowe, nerkowca, brazylijskie, to także nasiona typu pestki z dyni, słonecznika, sezamu. Bardzo dużo magnezu zawierają zboża, kasza gryczana, płatki i otręby owsiane. Genialnym i pysznym źródłem jest awokado i banany.

Moim sposobem na dostarczanie sobie codziennej dawki Magnezu (dorosły człowiek potrzebuje dziennie 250-350mg) jest pyszne, zdrowe i bardzo proste śniadanie.

Przepis na magnezowe śniadanie:

1. Do miseczki wsypuję (wszystkiego po trochu):

  • płatki owsiane (polecam „górskie”, mają więcej składników odżywczych od tych typu„błyskawiczne”)
  • otręby gryczane
  • nasiona chia
  • parę sztuk owoców goji
  • pestki z dyni, słonecznika

2. Wszystkie składniki zalewam gorącą wodą. Przykrywam spodeczkiem i idę zrobić swój codzienny makijaż.

3. Po mniej więcej kwadransie odkrywam spodek i do spęczniałych pod wpływem gorącej wody składników wkrajam 1 banana i/lub ½ avocado.

Dla smaku czasem dodaję 1 lub 2 łyżki jogurtu naturalnego, ale bez jogurtu też mi smakuje.

Gotowe!

Śniadanie jest szybkie i proste, a rano często czas jest kluczowy. Jednak przede wszystkim jest to posiłek, który dostarcza mi bardzo dużą ilość magnezu oraz szereg innych mikro i makroelementów. Mam energię i w dobrym nastroju mogę zacząć nowy dzień. Polecam serdecznie i życzę smacznego!

Autorka artykułu oraz zdjęć: Katarzyna Skowronek-Ajchstet, www.kiuruvisage.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *