Pietruszka, wzmacniamy włosy!

Pietruszka, wzmacniamy włosy!

Pietruszka, jedno z najbardziej dostępnych warzyw w naszej szerokości geograficznej. To roślina, która jest nie tylko łatwa do zdobycia, ale również bardzo tania. Po długim, gorącym lecie nasze włosy mają prawo być w gorszej kondycji, wysuszone, matowe, łamliwe. Dodatkowo szybkie tempo życia i stresy z nim związane bardzo często powodują, że wielu z nas boryka się o tej porze roku z nadmiernym wypadaniem włosów.

Natalia, foto.i proj. Kata Kwiatkowskamake up KIURU Visage​

Natka pietruszki to niesamowita bomba witaminowa i mineralna. Zawiera bardzo dużo żelaza, witamin z grupy B, witaminę C, witaminę A, potas, wapń, magnez, sód, fosfor. Taki skład gwarantuje wysoki poziom przyswajania przez nasze organizmy. Spożywanie zielonej natki wpływa wspaniale na cały organizm. Znacząco wpływa na porost włosów, wzmacnia je, a wręcz pogrubia. Sprawia, że włosy „po przejściach” (stres, niedobory witamin i minerałów) szybko odzyskują dawną gęstość.

Natalia, proj. Agnieszka Tomczakfot. Kata Kwiatkowskamake up KIURU Visage

Natalia, proj. Agnieszka Tomczakfot. Kata Kwiatkowskamake up KIURU Visage

fot. KIURU Visage

Wiele osób pragnących zregenerować włosy obserwuje, że po 2-3 miesiącach regularnego jedzenia natki pojawiają się tzw. „baby hair”, wraca połysk i zdrowa elastyczność włosa. Przy okazji drogocenne warzywo poprawia stan naszej skóry, paznokci oraz śluzówek. Także nasz nastrój jest daleki od typowej jesienno-zimowej chandry.

Niezmiernie ważne, a wręcz najistotniejsze jest regularne spożywanie pietruszki, najlepiej nieprzetworzonej termicznie (wtedy nie tracimy bezcennej witaminy C). Pietruszka jest nieoceniona jako dodatek do posiłków, kanapek, surówek, zup, sosów. Jeśli ktoś nie przepada za smakiem owej zieleniny, warto sporządzać z niej soki i koktajle z dodatkiem innych owoców lub warzyw. W przestrzeni kulinarnej znajdziemy mnóstwo ciekawych przepisów. 

Jeden z prostszych, a jednocześnie całkiem smacznych dla fanów i nie-fanów pietruszki to poniższy koktajl na bazie z bananów.

fot. KIURU Visage

Składniki:

  • 1 pęczek natki pietruszki

  • 1 lub 2 dojrzałe banany

  • ½  litra wody mineralnej lub soku pomarańczowego

  • 1 łyżeczka miodu (lub więcej, w zależności od gustu)

  • sok z połowy cytryny

Wykonanie:

Wszystkie składniki blendujemy do uzyskania pożądanej jednolitej konsystencji. Wlewamy całość do ulubionej szklanki i delektujemy się zdrowiem w czystej postaci. laugh Pyyycha!

Autorka artykułu: Katarzyna Skowronek-Ajchstet, KIURU Visage www.kiuruvisage.pl

fot. KIURU Visage

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *