Zdrowe włosy to piękna fryzura.

Zadbajcie o swoje włosy, a one bez wątpienia Wam się odwdzięczą. Blask, miękkość i zdrowy kolor włosów będą ozdobą nie tylko na specjalne okazje czy uroczystości, ale każdego dnia. Pewnie nie raz przekonałyście się, że dobrze wyglądające włosy, fajna fryzura niesamowicie wpływa na cały wygląd, a tym samym na dobre samopoczucie. Od wieków włosy były atrybutem atrakcyjności, czy to u kobiet, czy to u mężczyzn. Temat dbania o włosy jest bardzo szeroki, chodzi nie tylko o zewnętrzną pielęgnację, ale również dbałość o potrzeby organizmu. Poniżej, z racji obszerności tematu, przedstawię tylko kilka sposobów na piękne i zdrowe włosy, zasługujących według mnie, na wyróżnienie. Pozwólcie, że zacznę od tego, czego powinniśmy unikać.

fryzury_weselnePatrycja, Fot. Marek Marcinowski, Make up KIURU Visage

To co niezdrowe. Od dłuższego już czasu profesjonalne firmy prześcigają się w promowaniu kosmetyków do pielęgnacji złożonych wyłącznie z naturalnych składników. Bez użycia złowrogich SLS oraz SLES. Co kryje się pod tymi skrótami i dlaczego warto je omijać?

fryzury_slubneNatalia instagram.com/_nataliagorska_/, Fot. Anna Kosiura, Make up KIURU Visage

SLS to skrót od Sodium Lauryl Sulfate. Natomiast SLES to: Sodium Laureth Sulfate. Krótko i najprościej mówiąc, są to siarczany sodu. Pierwszy to silnie myjący i mocno pieniący detergent. Drugi, choć nieco łagodniejszy, jest jednak pochodną ropy naftowej, a jego głównym zadaniem jest wytwarzanie silnej piany. Lubimy gdy wszystko się mocno pieni, wtedy mamy wrażenie, że włosy dosłownie lepiej się myją. Ale za jaką cenę? Nie wspominając oczywistego zanieczyszczenia środowiska, powyższe substancje mogą i niestety bardzo często powodują:

  • przesuszenie skóry,

  • uczulenia i podrażnienia

  • łupież (w wyniku przesuszenia)

  • rumienie, świąd skóry, atopowe zapalenie skóry

  • włosy staja się bardziej łamliwe

  • rozdwajające się końcówki

Oprócz niezdrowych detergentów naszym włosom szkodzą zabiegi chemiczne, koloryzacje, a także nieumiejętne używanie prostownicy, suszarki, również przyjmowanie niektórych leków, zaburzenia hormonalne, stres lub inne choroby.

To co zdrowe. To, o czym większość z nas marzy dla naszych włosów to:

  • elastyczność

  • piękny połysk

  • włosy zdrowe od nasady aż po same końce, bez rozdwajających się końcówek

  • miękkość i gładkość

Aby uzyskać efekt zdrowo wyglądających włosów, należy dbać o nie kompleksowo, zarówno od zewnątrz, jak i dbając o stan organizmu. Kosmetyki do pielęgnacji, szampony, odżywki, maski, olejki z dobrym składem to zdrowe włosy. Po pierwsze keratyna. Keratyna to białko składające się z aminokwasów – magazynu dla witamin i pierwiastków śladowych. Kosmetyki z keratyną odbudowują włosy, nawilżają i sprawiają, że ich objętość wzrasta.

makijaz_slubnyNatalia instagram.com/_nataliagorska_/, Fot. Anna Kosiura, Make up KIURU Visage

Po drugie kolagen. Z uwagi na niesamowite właściwości aktywnego kolagenu w kosmetykach do pielęgnacji skóry, zdobył on szczególne miejsce na mojej liście. To budulec całego naszego ciała. Kolagen ma wyjątkowe właściwości wiązania cząsteczek wody, tym samym silnie nawilża. To niezwykłe białko także wzmacnia, odbudowuje i pobudza do regeneracji. Na rynku znajdziemy kosmetyki do pielęgnacji włosów, które zawierają ten cenny składnik.

Działanie od wewnątrz to oczywiście zdrowy tryb życia. Nie tylko unikanie stresu, ale również pełnowartościowe odżywianie, witaminy i minerały. Według znawców tematu najważniejszymi witaminami dla włosów są: A, B, C i E. Gdzie ich szukać w naturalnym pożywieniu?

visageKasia instagram.com/przevorskav, Fot. Anna Kosiura, Make up KIURU Visage

Witamina A: pomarańcze, pomidory, brokuły, dynia, słodkie ziemniaki, dzika róża, kapusta, marchew, natka pietruszki, morele, rzeżucha, seler, jarmuż, wątróbka, oleje z wątroby ryb.

Grupa Witamin B:

B1: buraki , boćwina, szpinak , grejpfrut.

B2: boćwina, marchew, seler, zielony pieprz, jarmuż, pietruszka, szpinak.

B3: jarmuż, szparagi, ziemniaki.

B5: jajka, kalafior, fasola, kapusta, pomarańcze, grejpfruty, ryby słonowodne.

B6: marchew, szpinak, cytryna, ziemniaki, gruszki.

B12: drożdże, żółtka jaj, produkty pełnoziarniste, nabiał, warzywa, mięso kurczaka.

Kwas foliowy: pietruszka, marchew, szpinak, ziemniaki, pomarańcze.

Biotyna: drożdże, żółtka jajek, ryż brązowy, wątróbka,  owoce morza, grzyby, kalafior, sałata, soja, szpinak, grejpfruty.

Witamina C: pietruszka, czarna porzeczka, kapusta, jarmuż,  szpinak, owoce cytrusowe, dzika róża.

Witamina E: oleje roślinne: rzepakowy, słonecznikowy, sojowy, kukurydziany, jajka, nabiał, warzywa zielone (szpinak, kapusta), pieczywo pełnoziarniste, orzechy, kiełki pszenicy.

L-cysteina: jabłka, kapusta, kalafior,  buraki, brukselka, marchew, czosnek, jarmuż, rośliny strączkowe, cebula, chrzan, porzeczki, ananas, orzechy laskowe.

Całe to bogactwo jest w zasięgu naszej ręki. Warto postarać się o produkty ze sprawdzonych źródeł. Nie tylko jedzenie zdrowej żywności jest dla nas zbawienne, ale także dbanie o nasz spokój ducha, o wyeliminowanie czynników, które powodują w życiu nadmierny stres. Bo gdy ciało jest zestresowane, poziom wchłaniania witamin i minerałów z pożywienia również może się znacznie obniżyć.

make_up_poznanNatalia instagram.com/_nataliagorska_/, Fot. Anna Kosiura, Make up KIURU Visage

A zatem dbajmy o siebie każdego dnia, zdrowe ciało i zdrowe włosy to nasza atrakcyjność i piękno. Autorka artykułu Katarzyna Skowronek-Ajchstet, KIURU Visage.

makijaz_na_weseleKasia instagram.com/przevorskav, Fot. Anna Kosiura, Make up KIURU Visage

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *